معماران جوان
وبلاگي در مورد سنعت ساخت و ساز و معماري

سایت بهترین ابزار


 
تاريخ : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

ترمووود چوبي است كه از نظر حرارتي اصلاح شده است. خواص آن به طور دائمي در كل سطح مقطع چوب با استفاده از يك فرآيند حرارتي تغيير كرد. روش هاي مختلفي براي عمليات حرارتي با هوا، آب يا روغن وجود دارد. وجه مشترك همه فرآيندها اين است كه توانايي چوب براي جذب رطوبت و "كار" با آن تغيير مي كند.

عمليات حرارتي منجر به خواص مواد زير ترمووود مي شود:

- ثبات ابعادي بهبود يافته
- دوام بيشتر چوب براي استفاده در فضاي باز
- بهبود اثر عايق با سبكتر شدن چوب
- چسبندگي بهتر مواد پوشش

با اين حال، چوب نيز شكننده تر مي شود و مقداري از استحكام خمشي خود را از دست مي دهد. علاوه بر اين، چوب با اكثر فرآيندها به طور قابل توجهي تيره تر مي شود.

به دليل عمليات حرارتي، چوب هايي مانند زبان گنجشك، راش يا صنوبر نيز مي توانند هنگام استفاده در فضاي باز در معرض آب و هوا قرار گيرند. به عنوان چوب ترمووود، نيازي به درمان اضافي با نگهدارنده چوب شيميايي ندارند.

چوب ترمووود

بارگيري از چوب ترمووود

عمليات حرارتي مي تواند منجر به افزايش خروج گاز از فرمالدئيد يا اسيد فرميك مخصوص چوب شود. با اين حال، اين بسيار به روش درماني مورد استفاده بستگي دارد. تأثيرات چوب اصلاح شده حرارتي در طراحي داخلي تاكنون چندان مورد تحقيق قرار نگرفته است. بسته به فرآيند توليد، گروه هاي بسيار متفاوتي از مواد مي توانند ايجاد شوند و اطلاعات كمي در مورد اثرات مضر آنها وجود دارد.

استفاده از چوب ترمووود

چوب ترموود عمدتاً بايد در فضاي باز يا در ساخت پنجره استفاده شود. ترمووود امكان استفاده از گونه هاي چوب بومي را به جاي چوب هاي استوايي فراهم مي كند. اين درمان از استفاده از نگهدارنده هاي شيميايي چوب جلوگيري مي كند. با توجه به فرآيندهاي مختلف، مقايسه مستقيم ترمووود دشوار است. هنوز هيچ استاندارد مشتركي براي ارزيابي عملكرد چوب عمليات حرارتي شده وجود ندارد.

آيا مي خواهيد از ترمووود در داخل خانه نيز استفاده كنيد، به عنوان مثال به عنوان پوشش كف؟ سپس توصيه مي شود كه از سازنده بخواهيد تجزيه و تحليل دقيق آلاينده هاي موجود در چوب حرارتي را انجام دهد.



ارسال توسط مهدي كريمي
نظرات (0)
[ ]